zaterdag 16 oktober 2010

verjaardagsfeestjes en vis fingers

Afspraken die voorheen onbewust werden gemaakt, worden tegenwoordig iets grondiger voorbereid. Zoals kinderfeestjes, met name Rosanna is de laatste tijd erg populair en heeft al sinds ze gv eet (half jaar) 6 feestjes gehad, dit betekent voor mij vaak overleg met de moeder van de jarige. Nogmaals, ik ben nog steeds aangenaam verrast dat iedereen er zoveel rekening mee houdt, maar evengoed ben ik er zelf ook zoet mee. Het gaat niet alleen om het doornemen van de traktatie en het menu, maar het komt ook regelmatig voor dat ik zelf spullen aanlever, het versieren van cakejes is nl een erg populaire bezigheid bij meisjesfeestjes, dus dan verzorg ik zelf de cakejes. Verder wordt er veel patat met knakworstjes gegeten of bij McDonalds, lekker makkelijk voor mij! Dan hoef ik alleen maar instructies te geven.
Uiteraard overleg ik met liefde over dit soort onderwerpen, alles liever dan dat mijn dochter niet zou worden uitgenodigd omdat dat misschien wel eens "lastig"zou zijn!

Vandaag had ik zelf wel even een dipje...we zijn een weekend met z'n drietjes, Bob is een lang weekend naar Spanje met de hengsten en we waren een paar boodschapjes aan het doen. Omdat het bijna lunchtijd was, kochten we bij de visboer 3 haringen, daar kregen de kinderen van de verkoopster een vis finger aangeboden, ik dacht even na, maar realiseerde me al snel dat ze dit niet mogen, dus ik legde uit dat ze beiden glutenvrij eten, de verkoopster verontschuldigde zich zelfs en zei dat ze dan verder niks in de aanbieding had. De kinderen keken nauwelijks op of om, maar ik moest even heel hard slikken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten