donderdag 6 januari 2011

appelflappen

Rosanna en Daniël gaan 2x per week na school naar de naschoolse opvang, in de vakanties gaan ze op diezelfde dagen de hele dag (als we niet op vakantie zijn ;-)) In de kerstvakantie zijn ze ook geweest, we krijgen voor de vakantie altijd per mail een programma zodat we weten wat de kinderen gaan doen, meestal hangt er een thema aan vast. Als ze een hele dag gaan, geef ik vaak eigen brood etc mee, dus dat zit wel goed. Heel vaak wordt er iets gebakken of gekookt, net als deze keer. De eerste week werden er kerstkoekjes gebakken, Rosanna heeft zelf heerlijke kerstkransjes gebakken met 1 van de leidsters dus dat was al een succes. In de 2e week stonden appelflappen op het programma, tja en laat ik nou net geen gv bladerdeeg in huis hebben, wel een beetje sneu voor ze maar ze vonden het evengoed heel leuk om te helpen en daarna met schone handen mochten zij alleen de vulling eten, ook lekker! De zelfgemaakte appelflappen gingen in een zakje mee naar huis, voor papa en mama bij de koffie, mjammie.
Toen ik vandaag in mijn lunchpauze over het winkelcentrum liep, ben ik toch even de gezondheidswinkel binnengelopen (daar ben ik het afgelopen jaar vaker geweest dan in de 5 jaar ervoor!) en in de vriezer vond ik daar bladerdeeg van Ton Kwakman  ik moest wel even slikken toen ik moest afrekenen, € 6,85 voor 330 gram! Morgen gaan we het meteen uitproberen, eens kijken of het wel z'n geld waard is...

1 opmerking:

  1. Hahaha, ik stond gisteren ook nog met datzelfde bladerdeeg in mijn handen, maar ik vond het toch echt veeeeeeel te duur. Echt belachelijk. Heb een mix van Orgran (heet dat zo?) en dat moet ook een soort van bladerdeeg worden. Als ik het een keer heb uitgeprobeerd laat ik je wel weten of het wat is.
    Groetjes,
    Jose

    BeantwoordenVerwijderen