vrijdag 7 september 2012

Trommeltjes

Dit jaar waren we een week voordat school weer begon terug van vakantie, dit leek mij wel lekker met het oog op de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar, denk aan: nieuwe gymschoenen kopen, kamers uitmesten, tassen inspecteren. En ja mijn plan lukte, maandagmorgen was alles helemaal in orde. Behalve één ding: een brief voor de juffen met daarin de uitleg dat beide kinderen coeliakie hebben en wat dat nou precies betekent. Daarnaast geef ik elk jaar een trommeltje mee met lekkere dingen, die onze kinderen mogen eten als er iets getrakteerd wordt in de klas wat zij niet mogen. Dit jaar zat er in het trommeltje een klein zakje M &M's, een doosje Dummies, een zakje Naturel chips en een klein zakje Kids Mix snoepjes. Elk jaar neem ik me voor om het op de 1ste schooldag klaar te hebben, want elk jaar wordt er juist in de eerste schoolweek heel veel getrakteerd! Daniël's halve klas is in augustus en september jarig...Maar helaas, het was er niet van gekomen, dus deze week heeft Daniël al 2 keer iets moeten laten staan (o.a.een cakeje...tja dat blijft een populaire traktatie, maar o zo verkeerd voor mijn kinderen!). Gelukkig doen ze er allebei niet moeilijk over, maar het was toch wel even fijn om vanmorgen de brief én het trommeltje aan beide juffen te kunnen geven! Ook weer opgelost en nu ga ik snel een notitie in mijn agenda zetten voor augustus 2013.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten