vrijdag 28 december 2012

Kerst 2012

Dit jaar waren we op 1ste kerstdag bij mijn middelste zus uitgenodigd om te brunchen. Ach je kunt het ook gewoon een diner midden op de dag noemen, want daar leek het ook op... Voor de kinderen waren kosten noch moeite gespaard, naast alle gewone hapjes, die van nature al glutenvrij zijn (zoals kiprolletjes, gevulde eieren, asperge met ham rolletjes, tomaten mozzarella salade) waren er ook nog een paar extra glutenvrije boodschappen gedaan, zie hier Rosanna's bord inclusief Kaiser Semmel van DS
Veel meer dan dit ging er niet in, want als voorgerecht had Rosanna nl 2x een kopje broccoli-roomsoep genomen!
Er was nog wel een plekje bewaard voor het toetje, lang leve de Kaufland uiteraard, waar mijn moeder en zussen regelmatig speuren naar nieuwe glutenvrije producten. Deze hadden we nog nooit geprobeerd, dus het was even afwachten, maar gelukkig goedgekeurd na gebruik!
Tiramisu van DS uit de vriezer:

Vandaag heb ik nog op de valreep een kerst-cake gebakken, die Choco Cake Mix van Schar moet ooit toch eens opgemaakt worden. Toevallig spotte ik gisteren in een uitverkoop bak van de AH XL een onwijs leuke siliconen bakvorm voor maar € 1,49. Vandaar dit leuke resultaat:

Oud en nieuw gaan we vieren bij vrienden, ze hebben ons uitgenodigd om samen te gourmetten, ik zal voor die tijd toch maar eens zelf proberen of het lukt om glutenvrije oliebollen te bakken...wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten