donderdag 6 juni 2013

Taart enzo

De laatste bakles die ik volgde is helaas alweer een tijd geleden, maar er is mij een opmerking van een moeder heel erg bijgebleven, een moeder van een zoon die zowel coeliakie als diabetes heeft. Zij zei: bij ons thuis is de coeliakie ondergeschikt aan de diabetes, eigenlijk draait alles om de diabetes, de coeliakie doen we erbij. Ik weet nog dat ik dit destijds voor lief aannam, maar ik kon me er eigenlijk niks bij voorstellen. Totdat wij een paar maanden geleden ook geconfronteerd werden met de diabetes van Daniël! Haar opmerking gonsde die periode heel vaak door mijn hoofd. Ze had helaas gelijk. Waarschijnlijk scheelt het ook dat de coeliakie al zo eigen is ons huis en in ons leven, dus op het moment dat je weer met iets nieuws te maken krijgt, kun je gelukkig heel veel op ervaring en de automatische piloot doen voor wat de coeliakie betreft.

Intussen is onze stoere, lieve man alweer 8 geworden. Op de dag dat het eindelijk zomer werd in Nederland, iedereen naar buiten, dus we hadden een superleuke dag! En bij een verjaardag hoort ook taart!
Ik was overigens deze keer zo slim om hem te laten trakteren vóór zijn verjaardag, dat scheelde me weer een hoop drukte tijdens een al zo druk weekend. Zijn traktatie bestond uit glutenvrije cakejes voor de hele klas. Ze vielen erg in de smaak, want een klasgenootje was de dag erna bij ons over de vloer en ik hoorde hem tegen Daniël zeggen: zullen we je moeder vragen of ze weer van die lekkere glutenvrije cakejes wil bakken?
Voor de verjaardag zelf had ik een slagroomtaart gemaakt, met een voetbalthema, want daar is hij helemaal gek van.
Daarnaast had ik ook nog gewoon gebak bij de Hema besteld en dat gaf me meteen de gelegenheid om de nieuwe glutenvrije gebakjes van de Hema uit te proberen. En ja ik weet het, het is weer een variant op het al zo vaak bedacht hazelnootschuimgebakje, maar toch vind ik dat de Hema een compliment verdient! Ze verzinnen het toch maar weer en zorgen er voor dat ze zeer hygiënisch verpakt in de winkel liggen. Overigens zijn de gebakjes eerst ingevroren geweest, maar alles bij elkaar in acht genomen, drukte dat de pret bij ons thuis helemaal niet! En wat we allemaal weten, klopt hier volledig, SMAKEN VERSCHILLEN (zie foto's hieronder, ze hadden allebei al snel een favoriet gebakje!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten